My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Onsdag

Publicerad 2009-03-04 15:36:33 i Allmänt,

Allting bara går sönder. Först kameran, som fick objektivfel och inte går att sätta på. Sedan pianot, där D- och A-tangenten fastnat nere. Dessutom är iPoen lite som den vill. Fast det har den i och för sig alltid varit.

Men min kamera. Jag tycker faktiskt om den. I helgen var jag på en sådan fotoaffär i Sickla och frågade om de kunde ta in den för lagning. Killen bakom kassan sa att han hade haft samma problem och lagningen hade kostat 2500 svenska riksdaler. Så då kan jag lite gärna köpa en uppdatering av den jag har, för ungefär 1800 kr. Det känns lite jobbigt. Det är ju min kamera liksom.

Och pianot. Mitt piano. Det har suttit en enkrona under F-tangenten hur länge som helst, säkert över ett halvår, eftersom Walle hade massa saker på pianot när det stog i hans rum. Pengen var inget större problem, bortsett från att det lät lite underligt när man spelade på just F-tangenten. Sedan försökte pappa med att vända upp och ned på pianot och hålla på, och sedan dess har det bara varit jävligheter me den där pengen. Den lagningen kommer ju inte heller bli speciellt billig precis. Men den måste genomföras, annars komer jag aldrig kunna göra min pianoläxa.

Snart ska jag tralla iväg till pianolektionen. Sedan när jag kommer hem hoppas jag att mina Muminavsnitt jag håller på och laddar ner blivit klara. För då blir det Muminmaraton (på finska förstås)! Jag hoppas Walle vill joina mig, för det göra han ibland. :)

Sedan blir det torsdag, och sedan blir det fredag. Och då ska jag träna! >:D

Kommentarer

Postat av: bajs

Publicerad 2009-03-04 18:28:06

bajsbajsbajs

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela