My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Postcards From Far Away

Publicerad 2009-03-11 12:38:50 i Allmänt,



Jag sitter nu och lyssnar på Postcards From Far Away på repeat, vilken ni ser noter till ovan. Fina handskriva noter. Det är synd att jag ibland glömmer hur bort hur fantastiska Coldplay egentligen är. Och samtidigt så känns det så dumt att säga, nu när de är så kända. Jag skulle lika gärna kunna säga så om Metallica. Men grejen är att jag tycker faktiskt att Coldplay är rent av faktastiska. Vackra. Oavsett om världen gillar dem eller inte. Och det kommer jag alltid att tycka.

Jag har fixat ut noterna på låten nu i alla fall, så jag kan ta med dem till pianolektionen idag. Min pianolärare tycker alltid det är lika kul när jag tar med mig egna noter, trots att vi håller på med någon annan låt. Just nu har vi precis börjat med While My Guitar Gently Weeps, av Beatles. Men nu blir det Postcards!

I morse när jag gick upp hade det snöat ännu mer. När jag blev hemsjutsad från Udden (och Walle till skolan), sådär runt åtta, stannade jag ute ett tag föt att skotta bort snön. Jag skottade hela vägen från bilen, via ytterdörren och ner till grinden. Och det var riktigt skönt måste jag säga. Jag var till och med tvungen att gå ut med en linjal för att mäta hur mycket snö det har kommit. Det var ett bra tag sedan det kom såhär mycket snö. Sedan dess har jag tyvärr bara varit inne och skrivit diverse hemtentor/uppsatser. Och eldat. Jag har ju visserligen lagat mat utan el också! (på vedspisen) Det är det inte många som kan.

Men vid tvåtiden ska jag bege mig ut på en promenad inna jag ska träffa Elsa vid tre i Forum. Kanske jag rent av ska promenera hela vägen till Forum? Kanske genom skogen i Nyckelviken? Det lär ju ta åtminstone en halvtimme, men det är det värt.

Det är nog synd att ni inte hör musiken samtidigt som ni läser det här. Mina promenadfunderingar blir så mycket bättre när jag har Postcards... i bakgrunden. Helt fantastiska blir de nästan när jag tittar ut på snön som faller ner. Jag blir nästan lite glad när jag tänker på hur fint det måste vara att gå genom skogen. Jag tror nästan jag ska göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela