My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Reset-låten

Publicerad 2009-03-01 01:28:58 i Allmänt,

Till middagen blev det förstås sjörövarvisor som Sjörövar-Fabbe och En flaska med rom. Och självklart hade Esa tagit med sig riktigt sjörövarrom, haha.

Den enda gästen som är kvar nu är Esa, och han är nog den som är mest hyper av oss. Det är alltså jag, Walle, pappa och han som är vakna. Undertiden vi städade fick Walle och jag höra en massa roliga historier från deras tid. Om exempelvis Esa som försvannn under en fest och då tydligen stått i en hiss och åkt upp och ner spelandes saxofon, naken enligt ryktena, eller om Unski som badade i ett badkar med inälvor och grisblod undertiden som pappa och Janus framförde MA Numminens Mies istui altaseen (En man satte sig i badkaret). Esa har spelat en massa flöjt för oss också. Han kan en sådan skottsk folkvisa (alla har garanterat hört den, fråga mig så sjunger jag den för er) som han hela tiden försökte spela snabbare och snabbare. Oj, vad kul vi hade åt det, haha. Sedan gick det inte så bra och han utbrast:
-  Ja det går ju lite sämre förstås när man inte är helt nykter.
Pappa svarade med ett gapskratt:
-  Jaha! Att du inte har förstått det! Efter alla dessa år!
Sedan spelade han sin "reset-låt" han kommit på, som liksom sparkar ut alla låtar ur huvudet man har. Hur bra som helst! Men hur mycket jag än sjunger på denna reset-låt vill inte den skottska visan hoppa ur mitt huvud! Och det är bara Esas fel, för han har spelat den hela eftermiddagen och kvällen.

Nu är ju klockan egentligen läggdags men herrarna bestämde sig för att titta på Underworld Evolution, när projektorn och lakanet väl är riggat i vardagsrummet. Biosalongen blev faktiskt bättre än de föregående gångerna vi haft maraton.

Men dessförinnan gjorde jag och Esa ett typing test, för att se hur snabbt man skriver. Haha. Den här kvällen blev så sjukt rolig. Fast i och för sig, det brukar bli kul när Esa är med, för han har alltid så mycket kul för sig. :D

Typing test för er som vill prova: www.typingtest.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela