My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 45

Publicerad 2010-02-14 23:28:00 i Allmänt,



Jag gjorde faktiskt nyttigheter i helgen. Började skriva på både projektrapporten och engelskapresentationen. Fasst bara i ett par timmar. På tåget upp till Falun. Resten av tiden ägnade jag åt att bygga golv i mitt och Walles rum på Strömstugan och måla listerna till badrummet.

Jag gillar verkligen Strömstugan. Pratade med pappa om det, att det blir sån vacker känsla med den porlande ån, den tjocka rimfrosten på träden och de vidsträckta ängarna. Pappa sa att det slår nästan Kirppu, även fast det tar emot att säga det.

---

Och sedan var det ju alla jävla hjärtans dag idag. Och folk som känner mig vet att jag avskyr alla hjärtans dag. Men jag fick faktiskt hela två stycken alla hjärtans dags-sms. (Notera att jag använt dagens namn redan tre gånger, dvs i varenda mening.) Fast inte från folk som jag träffar dagligen, eller är jättenära vän med. Utan av de två personer jag minst anade att de skulle tänka på mig just idag. De två personer som jag inte trodde skulle ta sig tiden att skiva "Glad alla hjärtans dag" i ett sms. Ärligt talat vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.

---

Det finns faktiskt en sak till, mer än Strömstugan och golvet, som har gjort mig glad idag. Jag pratade med Emma, och i slutat av vårt samtal nämde vi bloggen och hon sa:
-  Du borde bli författare! Du kan skriva en enda skitbra bok, så blir du miljonär.
Jag blev faktiskt mycket gladare än jag trodde jag skulle bli. Alla har ju en tendens att skjuta komplimanger ifrån sig. Men alla vet ju visserligen att det är de små sakerna i livet som glädjer en!
Tack vännen. <3

Kommentarer

Postat av: sarah

Publicerad 2010-02-15 21:41:31

åh, det vackra trädet! det är dags att hälsa på falun igen. det var ju så himla fint förra gången.

Postat av: Millis

Publicerad 2010-02-15 21:54:52

Jaa jag tänkte samma sak! Och så kommer det vara nybyggt och allt. Fy vad mysigt det vore. I vår kanske? <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela