My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 53

Publicerad 2010-02-22 21:19:43 i Allmänt,

Det var kaos idag när jag skulle ta mig till skolan. Minus 20 grader celcius, blå himmerl och jättemycket snö. Det hade tydligen gått omkull en lastbil vid Danvikstull, vilket gjorde att bussarna gick extremt sällan. Efter 40 minuters väntande kom jag äntligen på en buss, och jag tror aldrig att jag varit med om en så full buss. Det ver rena undret att den klarade sig upp för backarna i halkan. På bussen fanns en liten glad tant som pratade på om det mesta. Vid en station var ett par personer, däribland tanten, tvugna att gå av för att lämna plats åt avstingande, och då sa hon och skrattade:
-  Jag tänker inte gå av bussen för då kommer jag aldrig på igen! Jag tror jag får sätta mig här nästan, i ditt knä!
Så satte hon sig helt enkelt i en killes knä. De som lyckades stiga på bussen vid stationen efter fick höra tanten berätta om hur trångt det var och hon sa med ett sktratt:
-  Jag sitter ju i en ung mans knä till och med!

På mattelektionen stog det en rullande whiteboard och skymde en liten del av den stora whiteboardtavlan. Jois blev extremt irriterad när han va tvungen att flyttade på den, så jag sa:  
-  Men du kan väl bara skriva på den istället?
Jois tittade förbluffat på mig och sa:
-  Det är det där som kallas att tänka utanför lådan! Det sådana personer som det kommer att bli någonting av! Vissa tänker inuti lådan och blir kvar i det tråkiga livet medan de som tänker utanför lådan får ha jätteroligt. My, du har verkligen förtjänat ditt prefixnamn!

Innan middagen frågade mamma:
-  Behöver du göra klart ditt skolarbete först?
-  Ja, lite,
svarade jag.
Efter en stund frågade hon:
-  Vad menade du me "ja, lite"?
-  Lite,
sa jag.
-  Ja.. lite.. sa hon fundersamt




Första bilden är från i morse. Bild nummer två är från igår när Walle och jag började gräva ur snöhögen på altanen till en igloo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela