My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 1

Publicerad 2010-01-01 21:47:22 i Allmänt,

Still going wrong
2010 here I come!

Så skrev pappa på sin nyårshatt. Att göra hattar är en väldigt rolig tradition som familjen Michélsen har. Vi fick äran att vara med under gårdagens middag. Ett mycket trevligt och roligt pyssel, där till och med pappa tycker det är kul och klippa och klistra. Kreationerna blev extremt olika. Pappa gjorde en Darth Vader hatt, Anna en stor bulle av en plastgrej och Jörgen satte en stjärna av kartong på huvudet med krullade presentsnören hängades ner. Otroligt kreativt alltså.

Nytt decennuim, nytt år, ny dag. Det blev ett stämningsfullt årsskifte med allahanda händelser. Folk slutade aldrig upprepa att nu är det vårat decennuim, att vår barndom är slut och att vi nu är vuxna på riktigt. Jag påpekade dock att jag aldrig kommer bli vuxen.

Lilla lilla krumelur, jag ska aldrig bliva stur.

Så sa Pippi innan hon åt upp sitt krumelurpiller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela