My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 154

Publicerad 2010-06-03 10:41:09 i Allmänt,

Igår kom beskedet. Jag vände på pappret och där stog tre bokstäver skrivet med bläckpenna i Fredrik Backmans handstil. MVG. Jag jublade och skrek och sprang fram och tillbaka i lärarkorridoren, viftandes med papprena i handen. MVG I MATTE D!!!!

Fredrik gick förbi mig i korridoren och idag och gav mig en nöjd blick, jag sa:
-  Jag är bäst!
-  Vad skönt, va? Det är kronan på verket!

---

När jag gick från tunnelbanan i morse stog gitarrkillen i tunneln och spelade. Framför stog en liten flicka, vars mormor stog och letade efter mynt i plånboken. Flickan sträckte ivrigt fram händerna efter pegnarna och kastade dem sedan nöjt i gitarrkillens gitarrfodral. Han sa:
-  Tack så mycket lilla fröken! Hejdå!
-  Hejdå!! ropade flickan och hoppsade med nöjda steg iväg.

---

Jag har i alla fall bestämt mig nu. Oavsett vad så kommer jag ha ångest.
Men det gör inget. För jag fick MVG i matte D.

Kommentarer

Postat av: jonatan the man the myth the legendary

Publicerad 2010-06-04 01:34:46

Vad det han lite gammal med lite skägg? som är jätte bra? mjuk o fin röst?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela