My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 90

Publicerad 2010-03-31 22:21:06 i Allmänt,

Dagen började med att min wake-up-light ringde klockan 05.00, då jag snoozade en stund för att sedan gå upp och äta frukost och gå till jobbet. Känns konstigt att säga "gå till jobbet", men det var ju det jag gjorde. Där gick det helt galant och jag lärde mig en hel del om kaffe, bland annat att en latte macchiato inte är kaffe utan egentligen smutsad mjölk.

I skolan hittade jag tyvärr inget av de gömda påskäggen, men till min lycka var bilden installd så jag gick istället och tränade med Frida. Därefter sprang jag omkring i stan en stund med henne, och köpte bland annat en ny almanacka för år 2010. Var nästan påväg att köpa en filofax, men efter kloka ord från mamma kom jag fram till att förnyelse är mycket bättre. Det är ju halva nöjet med ny kalender, att få göra en ny framsida.

Jag träffade i alla fall LisaFisa i Forum påvägen hem. Jag gick in en stund på Stadium för att titta på skor, och där stog de, mina skor! Skorna som jag slitit med kärlek sedan sommaren 2007. Dock inte i samma färg, men modellen var exakt! Problemet är bara att jag måste hitta herrmodellen i 38, eftersom den har snyggare färg. Annars får det bli dammodellen. Finns mina skor för en gångs skull i butik tänker jag inte låta bli att köpa dem för att de har fel färg!

Fem minuter efter att jag kommit innanför dörren och hunnit slänga i mig lite spagetti är jag påväg ut igen, denna gång mot Ikea. Där springer mamma och jag runt på tag-själv-lagret och plockar på oss ett kök, men lämnar högskåpen till en annan gång på grund av deras längd. När vagnen fyllts springer jag och hämtar en till, ni vet en sådan platt som man får plats med hur mycket som helst på. Jag sätter upp ena foten på den och sparkar iväg på den som om den vore en sparkcykel och är snabbt tillbaka i hylla 35 hos mamma. Efter en stund kommer en tjej och kille förbi oss och tjejen säger glatt till mig:
-  Vad cool du såg ut när du åkte fram där! Alla andra som gör så bara snurrar runt pch åker in i saker, men du har ju värsta tekniken!
-  Jag verkligen,
fyllde killen i, det såg så himla enkelt ut när du gled fram!
Det var ju en otroligt ovanlig komplimang, men ändå något som jag lätt kan ta till mig. När vi lastade in allt i bilen stod de parkerade bredvid oss. De vinkade gladd och ropade hejdå när de skulle åka iväg.

Det är dagar som den här som gör livet lite mindre trist! Mer sådant! En sak som däremot är tråkigt är att Lost börjar idag, kl 23, vilket är alldeles för sent för mig med tanke på hur tidigt jag gick upp. Men annars kan jag bara "köpa" säsongen på Piratebay.
NIKE CAPRI CANVAS SI M WHITE  / BLUE

Kommentarer

Postat av: sarah

Publicerad 2010-04-01 02:27:56

åååååååååååååh skorna!!!!!!!

Postat av: kaffe macchiato

Publicerad 2010-04-10 15:41:31

Kaffe macchiato är min favorit, riktigt gott!

Fin blogg förresten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela