My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 130

Publicerad 2010-05-10 21:55:35 i Allmänt,

På visit i London hos Jonatan. Torsdag kväll till måndag morgon. Det var en fin trip, som jag inte ville skulle ta slut.

På fredagsmorgonen tog vi bussen till Euston för att äta en riktig english breakfast, bestående av bönor, stekt ägg, rostat bröd, korv, bacon och någon slags grönsaksröra. Tror inte ena jag orkade äta hälften innan jag var proppmätt. Därefter fortsatte vi med bussen till Camden och Stable Market, för att se omkring och tita i alla små roliga affärer. Vi gick runt i stan för att jag skulle få lite bättre uppfattning om saker och ting, förbi Picadilly, Oxford Street och liknande. Vi tog också en titt på kartan. Kvällen tillbringades på en pub, med jordgubbsöl och fish & chips. Det blev några pints till efter det på olika ställen, bland annat en freedom pint på hippiestället i Camden.

På lördagen var Jonatan tvungen att jobba, så jag tog mig en promenad till Hyde Park, där hundarna vilt sprang efter de kastade bollarna, barnen lekte vid fontänerna och joggingmänniskorna sprang med lurarna i öronen. Jag trivdes riktigt bra. Sedan bestämde jag mig för att ta mig till Oxford Street så jag frågade en tjej påväg mot mig och hon sa att hon också var påväg dit så vi kunde gå tillsammans. Vi pratade om ditten och datten, och jag blev helt fashinerad över hur trevliga och artiga alla faktiskt var.

Framme vid Oxford Street sa vi hejdå och jag gick till Primark på andra sidan gatan. Det var ett kaotiskt ställe med enormt mycket människor och kläder. Det slutade med att jag bara köpte tre par trosor eftersom jag inte orkade stå i den 20 meter långa kön till fitting roomen. Sedan gick jag tillbaka till lägenheten och hälsade sedan på Jonatan på puben, tog en ale och läste min bok. Resten av tiden ägnades inte åt matten, som lite var planen, utan film.

Eftersom Jonatans kontrakt på lägenheten gick ut på söndagen var vi tvugna att städa och göra klart för utflytt på måndagen. Vi städade och packade och som en paus i det hela åkte vi till Harrods, där jag aldrig varit innan. Jag blev helt begaistrad av detta enorma varuhus. Vi stannade vid en av chokladbutikerna, där det påstods att Harrods bästa choklad fanns, och köpte ett par praliner. En av dem, med passionsfrukt, var nog den mest fantastiska pralin jag smakat. När man först smakade på den var det inget speciellt över den, men sekunden efter exploderade passionsfruktsmaken och fyllde hela munnen. Snacka om smakupplevelse!

Eftersom flygbussen skulle gå vid tre på natten, bestämde jag mig för att det var onödigt att lägga sig. Så vi gick till ett litet vattenpipecafé för att fördriva tiden. När jag äntligen kom till flygplatsen vid fyratiden på morgonen var det fortfarande mörkt ute. Efter att ha strosat runt ett tag insåg jag att det enda som var öppet var en liten pub, så jag satte mig där och tog en pint. Klockan fem en måndagsmorgon.

När jag steg på planet var himlen blå, solen höll precis på att gå upp och det såg ut att bli en fantastisk dag. När jag landade i Sverige var det tjock dimma och lätt duggregn. Speglade ganska bra hur jag kände mig. Hur jag fortfarande känner mej.










Tyvärr hinner jag inte förklara bilderna eftersom jag borde ligga i sängen nu, med tanke på att jag inte sov något förra natten. Och förlåt för oredigerat och äckligt. Det var i alla fall en fantastisk trip, som jag med glädje skulle göra om. Måste bara nämna att den sista bilden är anledningen till att Jonatan valde lägenheten han nu skulle flytta ut ur. Det tycker jag var fint. Första bilden är tagen med Jonatans hemmagjorda filter, av ett solglasöga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela