My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 274

Publicerad 2010-10-01 17:41:03 i Allmänt,

Senaste dagarna har hösten varit fin. Solen har strålat från den klarblå himlen och lövens granna färger har lyst upp vardagen. Min annars lite jobbiga vardag har den här veckan tett sig helt okej. Ibland till och med mer än okej.

I tisdags var jag vikarie på en förskola, och då var vi ute hela dagen. Även om det var kallt var det helt okej. Ungarna var supergulliga, och jag fick kommentarer som: "Vad gott du luktar", "Vilka fina fingrar du har" och sådana saker som 6-åringar kan säga.

På onsdagen fick jag inget jobb, så jag krattade hela grusgången och gräsmattan. När jag nu tittar på den jublar hela kroppen för det är så fint. Idag och igår har jag varit syslöjdslärare, och det var faktiskt roligt. Den bästa kommentaren idag var: "När Birgitta är här så är det verkligen kaos, då är det ingen som jobbar! Idag var det helt okej! Kan inte du komma nästa vecka också?" Det var faktiskt många som frågade om ja skulle vara där nästa vecka också.

Nu är det i alla fall oktober. Igår var det sista dagen för den svenska 50-öringen. Om en måndag och en dag fyller jag 19 år. Nitton. Yhdeksäntoista. I morgon fyller mormor 70 år.

Jag drömde om Max förra natten förresten. Han hade jättemycket smutstvätt, så han var tvungen att åka hem för att tvätta. Jag var med honom när han kom hem, men den stora högen kläder i famnen. Hans syster skrek som en galning, för hon blev så glad att se honom.



Trädet, förra helgen på Strömstugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela