My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Skolan igen

Publicerad 2008-08-25 16:03:22 i Allmänt,

Jag hittade en nyckelpiga påvägen hem idag. Kurt, fick han heta. Han kravlade runt en stund på min hand och tillslut verkade han ha hittat en bra plats mellan lill- och ringfingret, och lade sig för att sova. Det såg så otroligt skönt ut.

Idag var första dagen i skolan. Första riktiga dagen alltså, med tanke på att jag var där i fredags också på möte. Ettorna var ju där också, de små människorna. Först fattade jag inte riktigt varför det var så många människor jag inte kände igen (i och med att man känner igen alla på vår skola). Men det var ju bara ettorna. Under morgonen fick jag träffa den mentorsgruppen jag ska åka med till Fiskeboda (ettornas lära-känna-varandra-camp). Verkar som en trevlig liten grupp. Jag minns förra året, då vi satt där i klassrummet och våra Fiskebodaguider kom in och skulle presentera sig och berätta om stället. De verkade så gamla! Egentligen minns jag inte så mycket från början av ettan, vilket är lite synd. Men har man minne som en guldfisk så har man.

Dagen gick alldeles för snabbt. Snart har hela veckan gått, hela terminen. Och snart börjar vi trean. Och tar studenten. Ojoj.

Kommentarer

Postat av: Jolny

Publicerad 2008-08-26 19:38:50

... och rätt vad det är sitter du där på ålderdomshemmet och undrar varför gymnasiet gick så fort :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela