My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Tre's kundtjänst

Publicerad 2008-10-09 16:31:54 i Allmänt,

Jag tog mig äntligen i kragen och ringde till Tre för att låsa upp min mobil. Jag sitter i telefonkö kanske 20 minuter och läser min svenskabok undertiden. Plötsligt svarar en glad mansröst:
Välkommen till teknisk support, det är Jonas.
Jag presenterar mitt ärende angående mobilen och han frågar om personnummer och vilken slags mobil jag har. Jag svarar Sony Ericsson, W850i.
-  Det är faktiskt den mobilen som jag fått in minst felanmälningar på.
-  Jaha,
svarar jag. Intressant!
-  Ja, det är en otroligt bra mobil! Jag har den själv och den håller för allt. I och för sig har jag misshandlat min till döds, haha, men den håller!

Vi skrattar lite och vi utbyter ett par jag-tappade-mobilen-i-golvet-erfarenheter. Det enda jag kan tänka på är Oj, gud vilken söt pojke... Gief. 

Så när vi fått fram IMEI-numret på mobilen ber han även om min mors nummer så han kan ringa och kolla att det är okej att jag låser upp den, eftersom hon står som ägare. När vi klarat upp allt tackar jag och han frågar:
-  Ja men vad bra! Det är inget annat jag ka hjälpa till med?
Alltså hans röst. Jag dör på den.
Jag skrattar lite och säger att det var nog allt. Han skrattar lite han med.
-  Då får jag önska dig en fortsatt trevlig dag!

Jag blev nästa lite knäsvag där. Herregud så söt han var. Och jättetrevlig! Varför är inte alla telefonister så snälla?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-09 21:17:17

Din (påstådda) sprallighet kanske smittar av sig? :o

Därför folk berömmer dina kläder och ditt hår spontant också, de blir glada av din aura? :P

Det är ju alltid lättare om man pratar med nån trevlig. Tyvärr kommer man oftast bara ihåg rötäggen när man tänker tillbaka :S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela