My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Grünewaldshallen

Publicerad 2009-01-18 02:16:12 i Allmänt,

Hemma och välbehållen.

Det blev sannerligen en riktig kväll. En massa bra musik, god mat, goda viner, trevligt sällskap (trots att det bara var en massa gamlingar, haha). Jag hade Ingmar Ernberg till bordet, som är hjärnforskare. Och han pratade på rätt bra faktiskt, haha.

Talet brev jättebra dessutom! Allt gick som planerat, och vi fick det att se ut som en spontan grej frön början. Det var jättekul! Jag spelade heller inte för fort på den underbara flygeln, vilket jag alltid tenderar att göra. Det var jätemånga som kom fram till mig och Walle efteråt och berömde oss. Jag spelade ju som innan nämnt en del av Valse Lente och Walle spelade en del av Rock Around the Clock.

Menyn bestod av följade:

Champange
André Clouet


Marin symfoni med gravlaxtartar, kräftskagencanapé,
tonfiskcarpaccio och pepparrotscheescake med löjrom.

Puligny Montrachet 2001
Leroi

Tryffelöverbakat fasanbröst med tryffelsky, ragu på gulbetor,
tarte mmed schalottenlök och kronärtskocksbotten
samt pommes fondant.

Gevrey-Chambertin 2002/2003
Denis Mortet


Chokladvariation med vit chokladglass, ljus chokladbavaroise
med nougatcrème samt mörk chokladmousse med chokladcrisp.

Cuvée du Château 2000
Thierry Després


Kaffe

Avec

Otroligt fint alltså! Jag måste också tillägga att på chokladmoussen fanns ett litet guldflarn! Under matens gång var det lite musikframträdanden och sådant av jätteduktiga jazzmusiker (som jag självklart inte minns namn på). De var verkligen duktiga. Peller har ju lyckats hitta några av de allra bästa. Och jag måste ju säga att det är skillnad på att kunna spela musik, och att kunna spela musik. Det här folket kunde spela. Det var en ren fröjd att lyssna på det. (Speciellt då, en av pianisterna på flygeln, haha.)

Flygeln är för ävrigt av märket Steinway & Sons. Alltså bland det bästa man kan ha. Just den fär flygeln var ju det maffigaste jag sett. Minst tre meter lång. Och helt otroligt ljud. Sedan när jag vinner drömvinsten ska jag köpa en sådan.

Det var ett par som höll tal också, såklart. Trots att Pelle hade sagt i sitt brev han skickade ut att det inte skulle få plats på tidsschemat. Det tal jag vill framhäva är Gabriels jättebra tal till Pelle. Gabriel är alltså en kollega. Han hade tittat i någon bok som heter Världens bästa tal, och hittat ett tal från Stalin till Lenin, som han då ahde gjort om lite. Som till exempel "Kamrat Nydahl", eller "Nydalhbeudrare" ock så vidare.

Jag måste faktiskt säga att PElle är nog den mest fantastiska människa som finns. Han ställer alltid upp om man behöver hjälp, eller behöver något. Han älskar att ge. Kort och gott. Han sa också det, precis innan kaffet:
-  Ni, mina vänner. Är mitt liv. Det är ni som gör mitt liv.
Jag blev lite tårögd då, när han pratade om hur han älskar att få tacksamheten och glädjen tillbaka när han har gjort något för någon annan. Och det är allt man behöver få också, tyckte han. OCh det är verkligen det han lever på. Att få hjälpa och få ge.

En människa av den utdöende sorten.


(Från vänster: Jag, Walle, Pelle, pappa, mamma)

Kommentarer

Postat av: HuvaN med stort EN

Publicerad 2009-01-19 22:02:48

Men vad dillar du om! Du har ju en fucking bolero!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela