My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Måndag

Publicerad 2009-01-19 16:32:44 i Allmänt,

När jag gick från skolan satte jag as usual på mig hörlurarna. Death cab for cuties låt, Your heart is and empty room, började spelas och det kändes lite som en film. Där gick jag i snöregnet, med min mössa, min jättestora halsduk, vantar och näbbskor och önskade det kunde bli vår. Det kändes som en sådan där i-väntan-på-detdär-scen, i vars slut det lyckliga kommer. Men något sådant tillfälle kom tyvärr inte i mitt fall.

Möjligtvis då att jag kom hem. Men hem betyder plugga. Eller göra nyttigheter. Så då befinner jag mig hellre i väntan-scenen.

Ikväll börjar dansen igen. Det ska bli jättekul att träffa alla igen efter lovet. Själva dansandet kommer ju gå uselt, och det kommer vara jättejobbigt. Men det är det fan värt.

---

Death cab for cutie - Your heart is an empty room
(lyssna på den här: http://www.youtube.com/watch?v=oDWts8LbApY)

Burn it down till the embers smoke on the ground
And start new when your heart is an empty room
With walls of the deepest blue

Home's face: how it ages when you're away
Spring blooms and you find the love that's true
But you don't know what now to do
Cause the chase is all you know
And she stopped running months ago

And all you see is where else you could be When you're at home
And out on the street Are so many possibilities to not be alone

The flames and smoke climbed out of every window
And disappeared with everything that you held dear
But you shed not a single tear for the things that you didn't need
Cause you knew you were finally free


Cause all you see is where else you could be, When you're at home
Out on the street are so many possibilities to not be alone
And all you see is where else you could be,
when you're at home,
There on the street,
are so many possibilities to not be alone

Kommentarer

Postat av: HuvannnnnanmN>Skasnf

Publicerad 2009-01-19 22:49:56

hahahahahahahahhaha jag hatar mig själv, men jag känner verkligen att jag fått tillbaka min blogganda. Läs senaste inlägg, inkl rubrik. Posiposs

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela