My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Expert-killen

Publicerad 2009-06-12 22:52:46 i Allmänt,

Pappa och jag var påväg in till Forum för att köpa min kamera, och då kommer jag på att Expert kan vi ju faktiskt också besöka! De är riktigt trevliga och hjälpsamma där dessutom. Där har jag varit ett par gånger med min stereo när den krånglade. Så vi går in och pratar med killen som jobbar där och han kollar lite vad som finns inne, och då visar det sig att det bara fanns en i Kungens kurva.

-  Men du bor här i närheten eller? frågar killen.
-  Ja, vi bor i Ektorp.
-  Ja, men då är det säkert därför jag känner igen dig.
-  Jag har ju varit här ett par gånger med min stereo
, säger jag då och skrattar.
-  Ja! Juste! Nu minns jag! skrattar han till svar.

Tillslut erbjuder sig killen att hämta upp en kamera påväg till jobbet under morgondagen eftersom han ändå passerar där, så jag kan kolla in vid lunch och då slippa ta mig ut till Kungens kurva. Så han ringer till den andra butiken och börjar samtalet med:

-  Alltså vi har ett litet specialfall här med en stammis som är intresserad av en 450:a.. och jag tänkte om jag kunde komma förbi och hämta en i morgon...

Tänk er! Att bli kallad stammis av en expedit! Det hela slutar i alla fall med att han lovar att sätta ihop ett fint litet paket med extrabatteri, batterigrepp, uv-filter och minneskort under morgondagen med lite rabatt så det blir ett bra slutpris för oss. Nu kan man ju verkligen säga att jag kommer bli stammis på riktigt hos Expert! De enda gångerna jag egentligen varit där är med min jäkla stereo som levde loppan ett tag där innan jag fick byta den mot en annan. Dessutom har jag skapat mig en ny vän inne på Expert!

---

För någon timme sedan hände det mest randomaste jag någonsin varit med om tror jag (och ja, jag är medveten om att jag skrev mest randomaste). Det är nästan inte okej, haha.

Och för tillfället sitter pappa och brölar till Apologize som går på radion.

Iiit'ss toooo laaaaaaaateeee!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela