My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

En till fördrivatidenpåalltmöjligt-dag

Publicerad 2009-05-09 00:18:22 i Allmänt,

Jag gjorde en bildserie idag medan jag väntade på att få ha min HLR-examination. Den började från idén med mina små gubbar och slutade som ett helt konstverk. Jag borde nästan rama in dem, så fina är de. Trots att det bara är tusch och vatten på akvarellpapper. Och nu när pappa är hemma kan jag använda hans kamera och fota!




(klicka för förstoring)

Dagen bestod för övrigt av nationellt prov i engelska, HLR-examination, glassätande, träning, besök på gallerier, allmänt lall och en jävla massa foto i gamla stan med ElinPelin. Band annat hoppade vi ut från en gränd och jag klättrade upp på en stor stenhäst för jag ville absolut sitta i sadeln. Förhoppningsvis får jag även de bilderna, för de blev helt underbara.

När jag kom hem slängde jag i mig lite kyckling och satte mig och tittade på filmen Walle och pappa hyrt. Och jag har nog sett många dåliga filmer i mitt liv. Men den här tog priset. Det här var inte en B-film. Absolut inte. Det var en G-film. Om inte Ö. Den heter The King Maker, och jag hoppas alla kommer ihåg det nu. Jag garvade verkligen filmen igenom. Dessutom var den dubbad för spådespelarna hade väl inte tillräckligt bra engelska. Om något är LoL så är väl detta. Som kompensation för denna usla film tittade vi sedan på Bolt (som är helt underbar!).

Tur i alla fall att jag lyckats med någonting idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela