My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Måndag

Publicerad 2009-05-04 18:02:52 i Allmänt,

Idag på mattelektion stod det helt still i huvudet på mig. Jag var helt enkelt inte mentalt närvarande. När Fredrik tillslut kom för att hjälpa mig där jag satt med handen i vädret var svaret på min fråga alldeles självklart. Jag frågade högt:
-  Varför gör jag det så komplicerat för mig själv?
-  Gör inte det. Tänk bara att du är bra.

Och så den där snälla blicken. Den varma, omsorgsfulla och starka blicken. Tack Fredrik.

Och för att skapa lite variation i mitt liv promenerade jag från skolan till Slussen istället för att ta tuben. Det tog totalt knappt 40 minuter och jag måste påstå att det faktiskt gjorde mig gott. På onsdag ska jag och Jessica förhoppningsvis (om det inte regnar) gå samma väg, fast till skolan. Så då får vi helt enkelt åka en halvtimme tidigare till Slussen.

När jag kom innanför grinden plockade jag en maskros och tog in. Jag gillar maskrosor, de är faktiskt riktigt fina. Anledningen till att folk tycker de är ogräs är väl bara att de sprider sig hejdlöst, som ogräs. Men det är så vackert när ett helt fält är fyllt av stora, gula maskrosor. Då vet man att sommaren är påväg. Jag minns när vi var mindre, då jag och Sarah alltid gick till Papegojbacken och gjorde maskroskransar. Det var fina tider det.

---

Så här snygga var vi för övrigt i öppningsnumret igår på showerna på Vasan! :D  (från höger: Julia, Sandra, Lovisa)



Nu är dansen helt slut. Det känns verkligen världelöst. Det enda jag har framför mig är auditionen som blir runt den 25e. Jag får helt enkelt börja hänga mer på Sats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela