My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 182

Publicerad 2010-07-01 22:28:09 i Allmänt,

Idag har det gått exakt ett halvår. Delar man 365 på två får man 182,5. Den andra halvan av året består bara av ett enda stort frågetecken. Eller många små snarare.

Jag gick ut med Emma och hennes hundar och påvägen träffade vi Bea. Vi satte oss ned och pratade lite, och så kom två barn förbi. De stannade och tittade en stund på oss utan att säga något, så jag sa:
-  Ni får klappa om ni vill, och tänkte att de vill förstås hälsa på hundarna. Då säger flickan:
-  Nej vi behöver inte klappa. Men jag undrar om ni kanske vill smaka en jordgubbe?
Jordgubbarna hade hon i en grön burk i handen, självplockade från eget land. Hon sträckte blygt fram burken och vi tog varsin. När vi smakat och berömt dem såg hon så nöjd ut, sa hejdå och sprang iväg mot sitt hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela