My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 67

Publicerad 2010-03-08 22:45:44 i Allmänt,

När jag gått på bussen och precis skulle sätta lurarna i öronen säger chauffören i högtalarna:
-  Välkommen på buss 420. Vad jag vet har vi inga förhinder påvägen så vi kommer att hålla tidtabellen. Dessutom vill jag gratulera alla kvinnor på internationella kvinnodagen. Tack för att ni finns.

Hos Sarah gjorde jag aldrig någon matte, utan vi pratade och pratade och pratade. Om allt och ingenting. Det är så sjukt att komma tillbaka till skolan och allt det vanliga och så är det precis som att vi aldrig varit Frankrike, att vi levt på varma koppen, baguetter, konserver och pasta i en vecka, att vi fastade i Menuires med en fransk fitta till tant, att vi dansade loss i sittliften, hinkade öl till dunkadunka på Galna katten (La Folie Douce, och jag vet att det inte betyder galna katten), skåningarna i grannrummet, täbykillarna och de eviga kvällarna på Malaysia. Jag känner att jag borde lägga upp lite bilder, men jag har inte riktigt orken. Men de kommer, det gör de.

Walle har börjat spela gitarr på kvällarna. Idag spelade han på Free fallin'. Det var fint. Jag hoppas han blir riktigt riktigt duktig. Han sa att han kanske ville önska sig en egen gitarr i födelsedagspresent.

Kommentarer

Postat av: sarah

Publicerad 2010-03-19 00:54:27

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela