My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 74

Publicerad 2010-03-15 18:08:53 i Allmänt,

Jag vet inte om det var för att jag tappade mitt silverarmband i helgen eller om det var för att jag helt enkelt steg upp på fel fot, men allting idag sket sig och ingenting ville det som jag ville. På bilden hade jag ett jättebra idé i huvudet, men när jag väl gjort klart alla plåtar och tryckte blev det inte alls som jag hade tänkt. De andra tyckte det blev jättefint, men det enda jag kunde tänka på var hur misslyckad hela grejen blev och hur fin bilden i mitt huvud var. Eftersom det är måndag var det fikadag på matten, men den som skulle ha fika med sig hade glömt, vilket resulterade i att vi fick sitta hungriga och med lågt blodsocker. Då går det ju inte att räkna matte.

När jag äntligen kommer hem står en påse med mitt namn på i hallen. Pelles handstil. I påsen ligger ett grått paket och ett brev som börjar såhär:
"Goda My!
För något år sedan nämnde Du att Du en natt hade sovit litet dåligt eller om Du gått och lagt Dig sent. I vilket fall var Du trött.
..."
Jag brer mig två mackor och sätter mig i norra flygeln för att öppna paketet. Och innanför det turkosa silkespappret ligger ett bäddset i rött, med mönster av blommor.

Det här gjorde mig så glad och varm att dagens nedgångar nästan krympte till en myras storlek. Jag ringde direkt till pelle för att tacka, och han sa att det är viktigt att man tänker på varandra.




Kommentarer

Postat av: Killah

Publicerad 2010-03-15 22:55:43

awie, va fint! :) <3

Postat av: sarah

Publicerad 2010-03-19 00:52:24

a verkligen sjukt fint

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela