My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 83

Publicerad 2010-03-24 10:58:54 i Allmänt,

Jag bestämde mig för att gå till banken och när jag väl sitter där inne och väntar på min tur kommer en liten tant i pälskappa med en dramaten in genom dörren. Hon pressar med möda upp dörren men tillslut får hon hjälp av en man som håller upp den för henne. Hon sätter sig i soffan bredvid mig efter att ha irrat runt efter nummerlappen, och säger:
-  Swedbank, är inte det banken med det stora trädet?
Det var lappen med studiebidraget hon sett som jag lagt på bordet. Hon påpekar även att jag är inne på fel bank, eftersom jag var inne på SEB. Så fortsätter hon och prata, ganska osammanhängande, om Swedbank och en stor lyckopeng, om hur man löste in sina räntor och om hur duktiga barnbarnen var i skolan. Hon berättar om Viktor som nyss fyllt 18, och Sara som vill bestämma hela tiden och lilla Rebecca som är så söt så söt.

Tillslut är det min tur att gå fram till disken och tanten skrattar lite för sig själv, antagligen åt hela situationen, när jag reser mig upp. När jag är klar vinkar hon mig till sig och säger:
-  Det var riktigt stiliga kläder du har på dig! Ska du på fest?
-  Näe,
sa jag.
-  Åh vad fin du är! sa hon och log stort.

Jag är glad att jag bestämde mig för att gå till banken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela