My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 138

Publicerad 2010-05-18 20:36:44 i Allmänt,

Från London till Paris. Tisdag kväll till söndag kväll.



Jag har varken lust eller ork att skriva en uppsats om visiten. Men jag kan ju säga att vi besökte de vanliga sevärdheterna i Paris; Louvren, Eiffeltornet, muséet d'Orsay, Montmarte, Sacre Coere, Champs Elysées, Place de la Concorde. Och slutligen förstås Disneyland.

Allt var fantastiskt och fint. Skulle helt klart kunna tänka mig att bo där. Förutom att ungefär det enda jag kan säga på franska är je sui un baguette (vilket för den ovetande betyder jag är en baguette). Bilden är från Fauchon, världens enligt Pelle bästa och finaste mataffär.

Det har varit sommar nu i två dagar. Ganska fint. Det luktar blommor vart man än går. Jag kanske sover ute på altanen inatt. Om jag orkar fixa med madrassen.

Kommentarer

Postat av: Millan

Publicerad 2010-05-19 23:31:08

Je suis une baguette!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela