My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 150

Publicerad 2010-05-30 22:02:34 i Allmänt,



Igår vad det (antagligen) min sista dansshow någonsin. Och det insåg jag först efteråt. Ganska sorgligt. Pelle frågade i bilen påvägen hem hur jag skulle uppehålla dansen i höst och vidare, och jag vet ärligt talat inte. Men jag har i alla fall bestämt mig för att maila Base och säga att jag vill söka. Bättre det än inget. Sedan vill jag börja steppa igen. Och jag har funderat på locking. Fast jazz måste det nog finnas en del också, annars går det inte.

I morgon är det skola igen. Jessica tog studenten redan i fredags. För mig dröjer det fortfarande knappa två veckor. Först kändes det skönt, men nu känns det mest bara jobbigt. Jag vill ha lugn och ro någon gång, och det kommer jag nog inte få ordentligt förrän i början av juli.

Det är nog rätt konstig kultur vi har, det här med att åka flak på studenten, spela massa hög musik och dränka in varandra i så mycket öl som möjligt. Fulöl. Ganska knäppt. Men kul. Jag ser fram emot alla flak jag ska åka. Tagga!!

Och så var det ju mors dag förstås. Mamma befinner sig inte i hemmet utan i akutbesök i Dalarna, så Walle och jag grattade mormor istället med en marängtårta jag tog från jobbet.

Ah. Och vi har köpt en bil också. Ny och trevlig, ferrariröd Audi A4 Quattro. Jetefiin. Fast jag hade nog velat ha en Q5 egentligen. Men röda faran blir helt okej den också. Nu har vi två faror. En grön och en röd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela