My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

21 oktober

Publicerad 2012-10-21 22:18:11 i Allmänt,

En äldre man jag träffade berättade om sitt liv och sa att han har nog bara gjort saker i sitt liv som han tycker är roligt. Han har inte gjort något som är tråkigt. Och då tänkte jag direkt, jag ska bara göra saker i mitt liv som jag tycker är roligt. Varför skulle inte det vara möjligt?

Och då kommer vi ju automatiskt till det här med pengar igen. Igen, och igen, och igen. Jag tänker på pengar hela tiden. Kanske inte just pengar i sig, men pengarna är orsaken till att tankarna bara går runt runt runt i huvudet på mig. Och det stör mig något enormt. Varför kan jag inte bara leva mitt liv, rakt upp och ner som det är, istället för att oroa mig för vad jag inte kan göra eller för vad jag skulle kunnat göra om bara ditten och datten hade hänt. Om jag bara haft den där summan. Jag blir så trött. På mig själv. Och på världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela